همین الان با ما تماس بگیرید!

آلبوم ژورنال

                               انواع آلبوم عکس

آلبوم های عکس به مرور زمان و با توسعه تکنولوژی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند ، از آلبوم های چسبی و کلاسیک تا آلبوم های دیجیتال و ژورنال

و باید دانست که عکس زیبا و خلاقیت در طراحی و متریال آلبوم نقش بزرگی در زیبایی آلبوم خواهد داشت.


گاهی اوقات در مراجعه به آتلیه و موقع دیدن نمونه کار آلبوم عروس ، با آلبوم هایی مواجه می شویم که شاید توی هیچ کدام از مجموعه های بالا قرار نداشته باشند، این آلبوم ها معمولا حاصل خلاقیت و هنر کارگاه تولید کننده خودشان هستند ، مزیت این آلبوم ها این هست که معمولا کمیاب هستند و ممکنه تابحال مشابه آن ها رو ندیده باشید، ممکنه در ساخت شان از متریال و مواد خاصی استفاده شده باشد و یا برش یا طراحی خاص و منحصر بفرد داشته باشند ، بعضی از اونها ممکنه خیلی فانتزی و یا خیلی رسمی بنظر برسند. در موقع سفارش این آلبوم ها حتما باید در مورد شرایط نگهداری و دوام کیفیت آنها با مدیر آتلیه صحبت  کنید و اطلاعات بدست بیاورید.

آلبوم های کره ای ، طرح ژورنال ، فریم دار و چسبی برای عکس های قطعه ای مناسب هستند ، این آلبوم هامعمولا جزو آلبوم های نفیس به حساب می آیند ، معمولا بعنوان آلبوم اصلی عروسی استفاده نمی شوند ولی گاهی عروس و داماد هایی که قصد کاهش هزینه های ابتدای زندگی رو دارند از این آلبوم ها بعنوان آلبوم اصلی هم استفاده می کنند. این آلبوم ها برای عکس های یادبودی داخل جشن ها ، عکس های خانوادگی ، عکس های عقد و نامزدی و عکس هایی که در موقعیت زمانی مختلف عکاسی شده خیلی کاربرد دارند.


سایز آلبوم های استاندارد

    

             80×30

آلبوم افقی ودر حالت بسته 40×30 می باشد

                         80×40

آلبوم در حالت بسته 40×40  می باشد.


                60×30

آلبوم در حالت بسته 30×30  می باشد.

             70×50

آلبوم در حالت بسته 35×50 می باشد.

           100×50

آلبوم در حالت بسته 50×50 می باشد.

               60×40

آلبوم عمودی و در حالت بسته 30×40

می باشد.


آلبوم غیر استاندارد



آلبوم های غیر استاندارد معمولا از استقبال زیادی برخوردار نبوده و با توجه به عدم همسویی سایز عکس در دوربین و طراحی دارای برش های نامتناسب خواهد بود و ظرافت و زیبایی عکس در برش های غیر استاندارد از بین خواهد رفت .


آلبوم های ژورنال بر اساس تعداد برگ ، متریال کاغذ چاپ ، نوع و متریال مواد صحافی ، نوع جلد و باکس آلبوم ژورنال قیمت گذاری می شود. نوع کاغذ با وجود تنوع کاغذ و مرغوبیت کاغذ و همچنین انجام صحافی و استفاده از متریال مناسب بر قیمت آلبوم تاثیرگذار خواهد بود .

آلبوم های ارزان قیمت ، از متریال مرغوب استفاده نمی کنند و با مرور زمان شاهد آسیب ساختار آلبوم و رنگ رفتگی چاپ آلبوم عکس خواهیم بود .

بسیاری از آلبوم های ژورنال با مرور زمان شاهد رنگ رفتگی عکس خواهند بود که دلیل آن استفاده از کاغذ های چاپ نا مرغوب و دارو های چاپ تاریخ گذشته است . کاغذ های تقلبی که بیشتر از تولیدکنندگان چینی است و دارای درجه پایین است با قیمت بسیار پایین در بازار موجودند و لابراتوار دارانی که وجدان کاری ندارند از این نوع کاغذ استفاده می کنند .


جلد آلبوم ژورنال

جلد های آلبوم با توجه به متریال استفاده شده تنوع بسیاری دارد که لزوما زیبایی جلد همراه با دوام و ماندگاری جلد مد نظر ماست.


جلد چرم

متریال این نوع جلد از چرم است و دسنه بندی جلد از نوع ضخیم و سخت است ، این نوع جلد از ساده ترین نوع

جلد های آلبوم ژورنال است .

جلد مخمل

متریال این نوع جلد از مخمل یا پارچه است و دسته بندی جلد از نوع ضخیم و سخت است و مانند جلد چرم از ساده ترین نوع جلد آلبوم ژورنال است.

جلد قابی

این نوع جلد از چرم و یا پارچه است و در روی جلد قابی ساخته می شود که با اندازه های مختلف می توان آن را با سلیقه های مختلف همسو کرده .

جلد پلکسی

پلکسی یا پلکسی گلاس با نام کامل تر پلی متیل متاکریلیت  همان آکریلیک یا آکریلیک گلاس است که با نام تجاری پلکسی گلاس (Plexiglass) شناخته می شود. این ورق ها به صورت رنگی یا شفاف تولید می شوند شیت های پلکسی از ضخامت ۱ میلیمتر تا ضخامت ۴۰ میلیمتر عرضه می شوند.

جلد کریستال

کریستال نوعی شیشیه است که در ترکیب آن از اکسید سرب استفاده می شود و دارای شفافیت و درخشش خاصی است دارای جنس بسیار سخت است و بسیار سخت شکسته می شود . عکس زیر این جلد معمولا از جنس کاغذ متالیک است تا عمق کار بیشتر نمایان شود. 

انواع و اقسام متنوع جلد با توجه به خلاقیت جلد ساز موجود است و می توان گفت که از ترکیب جلد های بالا است . نکته قابل ذکر در مورد جلد پلکسی و کریستال است باید توجه داشت تفاوت این دو نوع جلد با توجه به شباهت ظاهری بسیار است . جلد پلکسی بسیار نرم و شکننده است و شفافیت در این نوع متریال وجود ندارد ولی جلد کریستال بسیار شفاف است و دارای متریال سختی است ، در جلد پلکسی عکس فقط در زیر پلکسی قرار می گیرد ولی در جلد کریستال عکس با چسبی مخصوص به کریستال می چسبد ، در جلد پلکسی امکان خش بسیار زیاد است ولی در جلد کریستال امکان خش برداشتن جلد بسیار کم اشت ، جلد پلکسی بسیار سبک است ولی جلد کریستال سنگین است .

                      باکس و نگهدارنده آلبوم ژورنال

باکس های آلبوم ژورنال هم دارای تنوع ساخت و متریال های بسیاری است ، این متریال ها از جنس چرم ، مخمل ، چوب  و............... در اندازه های مختلف ساخته می شود .




قیمت آلبوم های ژورنال


آلبوم ژورنال 60×30

برای بررسی پک های این سایز انتخاب پک را بزنید.



آلبوم ژورنال 60×40

برای بررسی پک های این سایز انتخاب پک را بزنید.



آلبوم ژورنال 80×40

برای بررسی پک های این سایز انتخاب پک را بزنید.



آلبوم ژورنال 80×30

برای بررسی پک های این سایز انتخاب پک را بزنید.



آلبوم ژورنال 70×50

برای بررسی پک های این سایز انتخاب پک را بزنید.



آلبوم ژورنال 100×50

برای بررسی پک های این سایز انتخاب پک را بزنید.